Bautech Posadki Przemysłowe i Dekoracyjne
Youtube Youtube Pinterest Facebook
Polish (Poland)English (United Kingdom)Russian (CIS)
Strona główna » O firmie » Blog » Jak reklamować posadzki?
czwartek, 08 grudnia 2011 09:31

Jak reklamować posadzki?

Oceń ten artykuł
(5 głosów)

Wyszukiwarka Google na hasło PosadzkiPrzychodzi specjalista ds. Internetu do firmy produkującej posadzki i myśli: "Mam doświadczenia w reklamie firm w Internecie - poradzę sobie i tu. Techniki marketingowe, działające choćby w branży dóbr konsumpcyjnych, zadziałają i w posadzkach". Takie myślenie może być błędne, bo marketing w branży choćby sprzedaży i serwisu pojazdów, nie koniecznie zadziała w firmie produkującej posadzki przemysłowe. Dlaczego?


Ot, weźmy Google Adwords, czyli linki sponsorowane w wyszukiwarkach. Stawki za kliknięcie na frazy typu "posadzki", czy "posadzki przemysłowe" mogą przyprawić o zawrót głowy. Nawet kilkanaście złotych płacone za jedno kliknięcie klienta w reklamę może wydrenować kilkutysięczny budżet reklamowy w ciągu kilku dni. I choć od kliknięcia w reklamę posadzek, do zakupu posadzki, droga daleka (dalsza niż np. w przypadku samochodów), to za takie kliknięcie płacimy nawet kilkanaście razy więcej niż w branży dealerskiej. Przyczyna? Z pewnością wąski zakres słów kluczowych w branży posadzkarskiej gra rolę niemałą...

Dalej mamy współpracę z portalami budowlanymi. I tu, ja np. mam dylemat: wybrać te znane, ogólnobudowlane jak "Murator", czy może specjalistyczne portale, kierujące się do rolników (budownictwo inwentarskie), projektantów (np. inzynierbudownictwa.pl), czy wykonawców prac budowlanych (np. chemiabudowlana.info)? Koszty reklamy są często niższe w przypadku... dużych portali mających kilkaset tysięcy użytkowników miesięcznie. Z kolei portale dla architektów (np. bibliotekaarchitekta.pl), które nie są w ogóle "zauważane" przez narzędzia do analizy ruchu w Internecie, mogą cenić się zaskakująco wysoko...

Z kolei pozycjonowanie strony www firmy produkującej posadzki też jest niemałym wyzwaniem. Jednym ze "stymulatorów" pozycji strony w wyszukiwarce Google, jest częstotliość jej aktualizacji. I o ile dział "Aktualności" możemy aktualizować choćby codziennie, to pozycjonować będziemy przede wszystkim podstrony produktowe. A ich aktualizowanie nie jest już takie proste, bo zmiana w opisach produktów powinna być zaakceptowana przez inżyniera pod względem merytorycznym. To trwa. Zostają inne techniki pozycjonerskie, budowa zaplecza, itp.

Im produkt droższy tym częściej - my klienci - poszukujemy go w Internecie. Mało kto będzie szukał przez Google ofert sprzedaży kartonu mleka, czy paczki herbatników. Posadzki przemysłowe to zakupy na lata. Nacisk na reklamę w Internecie wśród ich producentów ogromny. Jaka to wskazówka dla marketerów firm produkujących chemię dla budownictwa?

Zaloguj się aby dodać komentarz

  NASI KLIENCI

  • logos_01-07.jpg
  • logos_02-06.jpg
  • logos_03.jpg
  • logos_04-05.jpg
  • logos_04.jpg
  • logos_05.jpg
  • logos_06.jpg
  • logos_11.jpg
  • logos_12.jpg
  • logos_17.jpg
  • logos_19-19.jpg
  • logos_19-23.jpg
  • logos_19-24.jpg
  • logos_19.jpg
  • logos_21.jpg
  • logos_22.jpg
  • logos_26.jpg
  • logos_27-32.jpg
  • logos_27.jpg
  • logos_29-34.jpg
  • logos_29.jpg
  • logos_30.jpg
  • logos_36.jpg
  • logos_38.jpg
  • logos_39-43.jpg
  • logos_39.jpg
  • logos_40.jpg
  • logos_42.jpg
© 2019 Wszelkie prawa zastrzeżone. BAUTECH sp. z o.o., ul. Staszica 25, 05-500 Piaseczno k. Warszawy tel. 22 716-77-91, fax 22 716-77-90 NIP: 522-000-09-96, Regon: 012547108, KRS nr: 0000166495 Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy KRS kapitał zakładowy: 51 000 PLN numer rachunku bankowego: PKO BP S.A. 57 1020 1068 0000 1502 0146 4957

Google+ | projekt i wykonanie: agencja interaktywna Intermedium.pl